ČESKÉ NEZÁVISLÉ DOPRAVNÍ SDRUŽENÍ
Portál redakce stránek Ústecké Tramvaje a Ústecká Městská Doprava
WWW.USTECKETRAMVAJE.COM
Tiskové zprávy

Doprava v kraji od soboty 9.9.2006 - aktualizace 11.9.2006

Zajištěnost dopravy Ústeckého kraje ke dni 14.9.2006

Nově je zajištěn provoz NAD v trase Litoměřice - Kamýk, Litoměřice - Třebušín - Dolní Týnec, Litoměřice - Žitenice - Pohořany - Skalice, Litoměřice - Roudnice n.Labem - Polepy - Liběšice - Úštěk

Zajištěnost dopravy Ústeckého kraje ke dni 12.9.2006

Autobusová doprava je k 12. září 2006 zajištěna v deseti oblastech, kde jezdí pravidelné spoje na základě smluv o závazku veřejné služby. Jedná se o oblasti Českokamenicko, Dolní Poohří, Kadaň – Žatec, Litvínovsko, Lounsko – východ, Lounsko – západ, Mostecká pánev, Podbořany – Žatec, Ústecko – sever a Vejprty – Kadaň. Na řadě míst je autobusová osobní doprava zajišťována formou příležitostné dopravy, tedy autobusy, v nichž je přeprava cestujících zajišťována bezplatně. K největším oblastem, kde mohou cestující využít pouze příležitostnou dopravu patří zejména Šluknovský výběžek a Teplicko, dále pak části regionů České středohoří - východ a České středohoří - západ, Dolní Poohří a Štětsko. Aktualizované seznamy všech autobusových linek, zajišťovaných jak smluvními dopravci tak formou příležitostné přepravy jsou zveřejněny na titulní internetové stránce Ústeckého kraje. Veškeré informace o stavu autobusové dopravy a k jednotlivým spojům nabízí bezplatná linka 800 876 011, přístupná 24 hodin denně.
Platné jízdní řády nových smluvních dopravců jsou již umístěny v informačním systému CIS a reagují na ně internetové vyhledavače, např. www.idos.cz. „V tomto systému jsou přístupné jak jízdní řády někdejšího dominantního dopravce v kraji, tedy Dopravního podniku Ústeckého kraje (DPÚK), tak jízdní řády nových dopravců, kterým vydal krajský úřad licence a jejichž jízdní řády schválil. Je proto potřeba při hledání konkrétního spoje maximální pečlivosti, v této přechodné době mohou na jednu trasu, přesněji řečeno linku, existovat dva jízdní řády. Každá z nich má jiné číslo, obě mohou vést stejnou či podobnou trasou, avšak liší se na nich počty spojů a časy jejich odjezdů. Ve skutečnosti však DPÚK jízdní řády, uvedené v systému IDOS nedodržuje. Tato společnost nyní provozuje dopravu podle jízdních řádů, které má uveřejněny na svých webových stránkách,“ vysvětlila tisková mluvčí Ústeckého kraje Šárka Roudnická.
Řidiči příležitostné dopravy, které na pomoc kraji vyslaly dopravní společnosti z celé České republiky se však v několika případech setkali s neochotou nebo i zlomyslností cestujících. „Je pochopitelné, že řidič z jiného kraje nezná například každou zastávku ve Šluknovském výběžku. Přesto máme právě z této oblasti nahlášeno několik případů, kdy občané řidiče příležitostné dopravy posílají špatnými směry. Nebudu takové jednání komentovat, chci jen říci, že i takové zlomyslné jednání může být důvodem, proč do některých malých obcí nepřijel autobus příležitostné dopravy včas,“ konstatovala Šárka Roudnická. „Zcela opačný je přístup řady starostů, kteří chápou vážnost situace i odpovědnost, s jakou kraj k autobusové dopravě přistupuje. Prostřednictvím e-mailové pošty si vyžádají na oddělení dopravní obslužnosti informace o příležitostné dopravě v místě a postarají se o jejich zveřejnění v obci,“ doplnila tisková mluvčí.
Krajský úřad Ústeckého kraje i představitelé Ústeckého kraje pokračují v řešení krize v autobusové dopravě, kterou svým jednáním způsobil někdejší dominantní dopravce, tedy DPÚK. „Ačkoli se tento dopravce neustále odvolává na zákonnost svého počínání a obviňuje každého oponenta z porušování zákonů, zůstává pravdou, že kroky DPÚK z posledních dní jsou opět se zákony v rozporu. Jednak nesplnil tříměsíční zákonnou podmínku pro ohlášení podstatných změn v rozsahu poskytované služby, která nastala od soboty a navíc, od stejného dne svévolně, bez souhlasu příslušného dopravního úřadu změnil jízdní řády. Tím, že nám poslal k 8. září jakousi výzvu a k nim přiložil nové jízdní řády, zákon nedodržel. Z textu není zřejmé zda o jejich schválení požádal a navíc se k vyřízení jasně formulované žádosti vztahuje třicetidenní lhůta. Takže pokud lidé na zastávkách hledají viníka svých obtíží spojených s cestováním, měli by se zamyslet i nad tím, jak moc se o tuto krizi zasloužil DPÚK ignorováním zákonných lhůt, bezprecedentním obcházením ustanovení zákona o silniční dopravě,“ konstatoval hejtman Jiří Šulc.

Doprava od 11.9.2006

Ústecký kraj má kompletně zajištěnu dopravu v 10 z 15 oblastí. Pracovníci krajského úřadu nepřetržitě pracují na zajištění dalších linek.
V pondělí 11.9.2006 vyjedou autobusy v režimu linkové dopravy podle platných licencí a schválených jízdních řádů v 10 oblastech Ústeckého kraje. Bez jakýchkoli problémů jsou oblasti Českokamenicko, Dolní Poohří, Kadaň – Žatec, Litvínovsko, Lounsko – východ, Lounsko – západ, Mostecká pánev, Podbořany – Žatec, Ústecko – sever a Vejprty – Kadaň. V těchto oblastech je základní dopravní obslužnost pro obyvatele Ústeckého kraje zajištěna v plném rozsahu.
V režimu tzv. příležitostné dopravy vyjedou autobusy v oblastech České středohoří – východ, České středohoří – západ, Krupka – Teplice – Duchcov, Šluknovsko a Štětsko. Autobusy budou jsou výrazně označeny nápisem Příležitostná doprava a znakem Ústeckého kraje. Doprava v těchto autobusech je pro cestující zdarma. Kompletní příležitostná doprava je zajištěna na Šluknovsku, kterou bude od pondělí zajišťovat společnost ČSAD Semily. Nové linky pro zajištění příležitostné dopravy přibývají neustále během dne, situace se mění téměř každou hodinu.
Zároveň vyjedou i autobusy DPÚK, který si ponechal cca 1 400 spojů, rozprostřených do všech oblastí. DPÚK však v noci z pátku na sobotu změnil jízdní řády, aniž nové jízdní řády schválil dopravní úřad. DPÚK tak podnikl další svévolný krok, který navíc sníží informovanost obyvatel.
Na krajském úřadě funguje 24 hodin denně bezplatná telefonická linka 800 876 011. Na této lince pracují v nepřetržitém provozu dva lidé, linka je maximálně vytížena. Pokud volající není okamžitě přepojen a přesto zní na lince vyzváněcí tón, není to proto, že by bylo volání ignorováno. Je to proto, že oba pracovníci právě hovoří s jinými tazateli. Dalšímu rozšíření bezplatné linky brání technické možnosti. Veškeré jízdní řády jsou průběžně umísťovány na oficiální webové stránky Ústecký kraj Přesné informace od krajského úřadu získávají také starostové obcí.

Doprava od 9.9.2006

Ústecký kraj zajišťuje veřejnou dopravu pro obyvatele celého regionu. Hejtman Jiří Šulc má prvořadý zájem na tom, aby autobusy jezdily na Děčínsku včetně Šluknovského výběžku, Ústecku, Teplicku, Mostecku, Litoměřicku, Lounsku a Chomutovsku, včetně obtížně dostupných horských obalstí.
Dopravci z celé republiky, kteří sledují spor Ústeckého kraje s Dopravním podnikem Ústeckého kraje (DPÚK) a ČSAD Česká Lípa, přivítali razantní postup krajských radních při jednání s těmito společnostmi. Na krajský úřad přicházejí nabídky od dopravců, kteří chtějí provozovat autobusovou dopravu a mají zájem dohodnout se na podmínkách, výhodných pro obyvatele Ústeckého kraje, a také pro kraj a dopravce. Proto probíhají jednání se seriózními dopravními společnostmi, které jednají korektně a vstřícně.
Snahou všech je zajistit autobusovou dopravu co nejdříve. Ústecký kraj je pro dopravní obslužnost rozdělen do 15 oblastí, ve všech jsou v současné době pokryty hlavní trasy. Většinu spojů od soboty 9.9. zajistí náhradní dopravci. Doprava bude zajišťována dvěma způsoby. Jednu skupinu dopravců tvoří ti, kteří budou dočasně jezdit v režimu takzvané příležitostné dopravy, kteří nejezdí podle přesných jízdních řádů a cestující v nich nemusejí platit. Větší skupinu však tvoří dopravci, se kterými jsou již podepsané smlouvy na linkovou autobusovou dopravu. Tito dopravci se umístili na dalších místech v koncesním řízení, které Ústecký kraj ukončil v květnu. Tyto autobusy budou jezdit podle jízdních řádů a cestující v nich od soboty budou platit jízdné. Linkovou autobusovou dopravu budou pro Ústecký kraj od soboty 9.9. zajišťovat tyto společnosti : ZDAR, ČSAD Slaný, Autobusy Karlovy Vary, Autobusy KAVKA, Dopravní podnik města Děčína, Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova. Jednání s dalšími dopravci pokračují.
Významnou podporu hejtmanovi poskytlo Společenství autodopravců Čech a Moravy, vyjádřenou jeho předsedou Bedřichem Dandou, který nabídl velkou pomoc prostřednictvím členských firem. Jednou z nich je ČSAD Slaný a.s., která v regiou nabízí práci pro 500 řidičů. Nabídku představil dnes dopoledne v Ústí nad Labem ředitel společnosti Karel Vodička, asistent pro osobní dopravu společnosti Zdeněk Šálek a tisková mluvčí ICOM Transport a.s. Renata Heřmanová. „Představitelé firmy přivezli před krajský úřad jeden z vozů, s nímž u nás chtějí zajišťovat základní dopravní obslužnost a současně oznámili, že jsou připraveni přijmout kolem 500 řidičů, pro které mají práci tady, v našem kraji,“ konstatoval hejtman Jiří Šulc. ČSAD Slaný a.s. je jedním z nových smluvních dopravců Ústeckého kraje pro oblasti Dolní Poohří a Lounsko – východ a současně v těchto dnech jeho autobusy tvoří dočasný systém příležitostné přepravy.
::Úvod ::Redakce ::Kontakt