ČESKÉ NEZÁVISLÉ DOPRAVNÍ SDRUŽENÍ
Portál redakce stránek Ústecké Tramvaje a Ústecká Městská Doprava
WWW.USTECKETRAMVAJE.COM
Mladá Boleslav
Toto nynější okresní město ležící ve Středočeském kraji, je zmiňováno již od 2. poloviny 10. století. V současné době žije ve městě něco přes
43 tis. obyvatel a asi největší zaměstnavatel je automobilka Škoda.
Železniční síť je zastoupena čtyřmi tratěmi a to 064 Mladá Boleslav - Stará Paka, 070 Praha - Turnov, 071 Nymburk - Mladá Boleslav,
076 Mladá Boleslav - Mělník. Dále ve městě funguje síť městských linek provozovaných Dopravním podnikem Mladá Boleslav, který vznikl v roce 1997.
Provoz byl zahájen 1.10.1997 na 12 linkách. Celý provoz zahajovalo 14 nízkopodlažních autobusů Škoda 21Ab a dva náhradní vozy Karosa. Hned v
následujícím roce bylo se zvětšením obsluhovaného území zakoupeno jedno vozidlo Škoda 21Ab a další náhradní autobus Karosa. V roce 1999 opět
dochází k rozšíření počtu linek a zase je zakoupen jeden autobus Škoda 21Ab a jedno náhradní vozidlo Karosa. K dalšímu rozšíření počtu linek
a obsluhovaného území došlo v roce 2000, tentokráte nebylo zakoupeno žádné vozidlo. V tomto roce již bylo v provozu 18 linek MHD. Provoz byl mezi
lety 2001 a 2002 stabilizován a nedocházelo k výraznějším změnám. Až v roce 2003 byl celý systém přehodnocen a přiszpůsoben více požadavkům
cestujících. Po přepracovnání bylo již k dispozici celkem 24 linek MHD a k dispozici bylo celkem 18 nízkopodlažních autobusů Škoda 21Ab a autobusy
značky Karosa. V tomto roce je taktéž inovováno odbavovací zařízení pro zjišťování přesných výstupů pro dopravce, tak aby mohl lépe reagovat na
požadavky přepravy. Další rozšíření provozu bylo uskutečněno v roce 2004 a vozový park je v tomto roce doplněň novými autobusy
Mercedes Citaro.
V roce 2005 a 2006 bude obnoven vozový park autobusů za přispění strukturálních fondů Evropské unie. Za tyto peníze budou zakoupeny čtyři nové
nízkopodlažní autobusy Mercedes Citaro.
Vozidla jsou vybavena vnějším i vnitřním informačním systémem, samozřejmostí je i hlášení zastávek ve vozidlech. Dále DP poskytuje pro své klienty
moderní způsob odbavování pomocí čipové karty. Podle údaje dopravce je k 31.12.2004 vydáno již 20.088 čipových karet. Současný systém MHD se skládá
ze dvou zón (0 a 2). Celkově je k dipozici 20 pravidelných linek a 1 nepravidelné (hokejové) a 4 posilových linek. V sobotu je pak v provozu 5 linek a
v neděli celkem 7 linek. Linky mají určitou zvláštnost, jelikož provoz je koncipován v souladu se směnami v automobilce Škoda, čím se dopravní špička
skládá celkem ze třech časových období (tj. ráno, odpoledne a i večer). Tento provoz je také omezován v době celozávodní dovolené automobilky.
Stalo se na mladoboleslavsku...
Dopravní podnik Kněžmost
(26.2.2006, Libor Hinčica)
Na mladoboleslavsku se nachází i jeden z nejmenších dopravních podniků u nás. Jedná se o dopravní podnik Kněžmost. Tento DP
v roce 2003 navštívil redaktor časopisu MS-Dopravák Libor Hinčica. Jeho postřehy a zážitky
najdete ZDE...