Ústí nad Labem
Příjezd prvního vozu Škoda Irisbus 25Tr
Je 6. října 2006 a pro město Ústí nad Labem nastává opět jeden z těch dnů, které přepíšou dějiny, tedy alespoň ty dopravní.
Téměř po 2 letech opět ožívá rampa železničního nádraží v Chabařovicích, které mj. využívá ústecký Dopravní podnik pro vykládání
nových trolejbusů.
Jak je všeobecně známo, je tomu skutečně 2 roky co se zde naposledy vykládal
prototyp trolejbusu 25 Tr. Ten však tehdy, pod označením 604/I
pobyl v Ústí nad Labem "pouze" měsíc.
A jelikož uběhly zmíněné 2 roky, mezi oběma vozy, byť stejného typového označení, najdeme několik zásadních
rozdílů. První, zcela evidentní, je faceliftovaná skříň vozu, tj. ústecká 25 Tr již nevychází z koncepce autobusu Irisbus Citybus, ale jeho nástupce
Irisbus Citelis. Další, nepostřehnutelná, lež zásadní změna je ve způsobu pohonu tohoto vozu. Prototyp vozu byl, narozdíl od toho současného, osazen
dieselagregátem pro jízdu mimo troleje. Dieselagregát byl u prototypu několikrát testován "naostro" při výlukách na Severní Terase. Zároveň bylo možno poprvé
a na dlouhou dobu naposledy spatřit trolejbus na pravidelné lince v Chlumci. Zřejmě z finančních důvodů nová generace trolejbusů, které v pravý čas
doplňují vozový park ústeckých trolejbusů, nebude těmito agregáty osazena.
Z přiložených fotek je proto patrné, že narozdíl od prototypu, který byl do vozovny dopraven vlastní silou, nový trolejbus opouští rampu chabařovického
nádraží za pomoci tahače Tatra. Za ČNDS fotil Martin Čepický.