Pardubice
Krajské, 90tis. město, bylo odjakživa jedním ze dvou hlavních center východních Čech. Význam Pardubic ještě více
vzrostl právě při vzniku nových krajů, kdy se Hradubice rozpadly na 2 samostatné celky.
Lze tedy konstatovat, že toto
město definitivně vystoupilo ze stínu Hradce Králové. Město disponuje mezinárodním letištěm (které je stále využíváno
i armádou ČR), rovněž poloha na hlavní železniční trati 010 je určitě zajímavá. Co se týče železnice, jsou
Pardubice velkým železničním uzlem s tradicí železničního vojska. Armáda je ve městě dodnes. Ve městě se nachází mnoho sídlištních celků, je sídlem mnoha společností
a institucí. Průmysl je zde zastoupen především chemickou výrobou, ale i novým komplexem na výrobu výpočetní techniky, atd. Dominantou města je Zelená brána s historickým
náměstním a přilehlým zámkem. Město Pardubice lze bezesporu nazvat městem sportu. Stačí připomenout extraligu ledního hokeje, překážkové dostihy, plochou dráhu. Na jedno
krajské město více než dosti zajímavostí najednou.... a samozřejmě MHD a trolejbusy.
Stalo se v Pardubicích...
Škoda 28Tr v Pardubicích
(22.10.2008, Tomáš Zavadil)
V pondělí 20. 10 2008 byl do Pardubic dovezen zatím poslední vývojový typ trolejbusu z plzeňské Škodovky.
Patnáct metrů dlouhý trolejbus označený jako typ Škoda 28Tr Solaris je veden pod e.č. 400. Spolu s trojicí dalších vozů tohoto typu by měl být
nasazován na nejzatíženější linky v pardubické MHD. Na prvním voze momentálně probíhají zácviky řidičů a homologační zkoušky.
Obnova vozvého parku 2007
(22.10.2007, Tomáš Zavadil)
Stejně jako v loňském roce i letos pokračovala obnova vozového parku MHD. Zakoupeny byly tři trolejbusy Škoda 24 Tr.
Pořízením čtyř Karos B951E byly ukončeny nákupy vysokopodlažních autobusů.
Preference MHD
(22.10.2007, Petr Ježek)
Při letošní rekonstrukci křižovatky ulic Pražská a Žižkova v pardubických Popkovicích došlo k umístění velmi zajímavého zařízení z pohledu autobusové
dopravy. Preference MHD je zde velmi zdárně vyřešena "tramvajovým semaforem". Při výjezdu ze zastávky "Popkovice - Hostinec", která je oddělena od vozovky
ostrůvkem, tak byla vyřešena možná záměna signálu volno z hlediska motoristů na hlavní ulici. Je samozřejmé, že při výjezdu autobusu se celá světelná
křižovatka nastaví právě pro hladký výjezd vozidel VHD (zastávku využívá i příměstská doprava). Více je zřejmé z přiložených fotografií.
Mercedes Citaro LE na zkoužkách u Connex Východní čechy
(15.02.2007, Tomáš Zavadil, čnds)
V 6. a 7. týdnu mají cestující mezi Pardubicemi a Hradcem Králové vyzkoušet moderní vůz Mercedes Citaro Low Entry. Vůz na svých linkách
testuje společnost Connex Východní Čechy. Ten je podroben zvýšenému zájmu cestujících vzhledem ke komfortu, který svým pasažérům poskytuje. Připomeňme, že
Citero LE je dvoudveřový, dvounápravový autobus s délkou karosérie 12 040 mm. Vozidlo je 2550 mm široké. Rozchod kol činí 6035 mm,
nejvyšší přípustná celková hmotnost 18 t. Výška nástupní hrany u předních dveří je 320 mm, u prostředních 340 mm. Výška podlahy v
nízkopodlažním úseku je 370 mm, v zadní části (přístupné pomocí dvou nízkých schodů) stoupá na 770 mm. Agregát, splňující normu Euro 4, disponuje zdvihovým objemem cca 12 l
a nejvyšším výkonem 220 kW.
Medlešická spojka měla namále
(22.01.2007, zdroj: Pardubický benefit, Petr Ježek)
Lídr pardubické ČSSd Jiří Ascherl neuspěl s požadavkem opětovného zařazení pozemků 740/3 a 740/4 v k.ú. Pardubice do IX. změny územního plánu. Dle
dostupných informací se jedná o území chráněné pro výstavbu tzv. "medlešické spojky". Jedná se o plánovanou přeložku železniční tratě
směr Chrudim vedenou přes oblast bývalé Tesly a Pardubiček. Plánovaná trať by měla vést po stávající vlečce bývalé Tesly s tím, že po odklonění
od hlavní trati by měla být dvojkolejná. Plán počítá rovněž z elektrifikací a rekonstrukcí železničního uzlu v Chrudimi. Jiří Aschlerl prosazoval převedení
krajinné zeleně na pozemek vhodný pro výstavbu nemovitostí.
Modernizace vozového parku
(22.01.2006, Petr Ježek)
Dle oficiálních informací pardubického dopravního podniku, dojde i letos ke změnám v trolejbusovém vozovém parku. DP počítá letos s nákupem
3 ks nových, nízkopodlažních trolejbusů. Bude se jednat o typ Škoda 24 Tr. Dále pardubický DP počítá s rozsáhlou modernizací stávajícího
vozového parku, která by měla přispět k dalšímu zkulturnění MHD v krajském městě.
Poslední jízda historického trolejbusu 353 v tomto roce
(06.12.2005 , Lenička Machková)
Dnes se vracíme do října 2005, konkrétně do soboty 8. října, kdy naposledy vyjel historický trolejbus e.č. 353 na
"Vyhlídkové jízdě" od nádraží ČD směrem na Dubinu-sever. Dle informací přítomného řidiče se měl na této trase otočit celkem
8x. Redakci se vůz podařilo zachytit ve chvíli odpočinku před hlavním nádražím ČD.
Osud trolejbusu 369 po vážné dopravní nehodně 30. 9. 2004
(03.12.2005 , Martin Janda, ČNDS)
Nejdříve si připomeňme co se vlastně ono dne 30. září 2004 stalo: "Zhruba v 9:45 prolétla sdělovacími prostředky
zpráva o vážné nehodě nákladního auta a pardubického trolejbusu na lince č. 3. Při nehodě bylo zraněno 18 cestujících
a řidičku vozu museli hasiči vyřezat z kabiny řidiče ven. K nehodě došlo blízko dnešního areálu velké logistické
firmy mezi Semtínem a Doubravicemi." Tolik z popisu nehody, ale co se dělo dále? Trolejbus dlouhou dobu postával
na odstavné ploše dukelské vozovny, přikrytý plachtou. Další osud vozu na podzim roku 2005 dokumentují přiložené fotografie
Martina Jandy.
Obnovení stránek o MHD ve městě Pardubice
(30.11.2005 , ČNDS)
Vážení čtenáři, po více jak půlroční pauze jsme se rozhodli pokračovat v přinášení zajímavostí z VHD v krajském
městě Pardubice. Začínáme tam, kde skončily původní stránky "Ústecké tramvaje", tj. v dubnu 2005, kdy proběhly
oslavy 55. výročí DPmP.
Oslavy 55. výročí DP města Pardubice
(01.05.2005 , Petr Ježek)
To, že jsou Pardubice výkladní skříní trolejbusové dopravy v České republice není zřejmě potřeba čtenářům
těchto stránek nikterak zdůrazňovat. S tímto dojmem jsme také, plni očekávání, vyrazili do města, kterému
už snad nikdo s přespolních neřekne jinak, než Perníkov, na 55 oslavy vzniku místního Dopravního podniku.
Pokračování zde....
archiv příspěvků >>